Miten Soundcloud Voisi Muuttaa Deezer on Markkinoilla Kerronta

Uutiset on syntynyt Deezer on potentiaalinen ostaja vaikeuksissa Soundcloud. Tämä on seurausta Spotify on pitkäaikainen, mutta lopulta epäonnistuneen soitimella viime vuonna. Soundcloud oli kerran streaming voimanpesä, jossa on 175 miljoonaa Kuukausittain Aktiivista Käyttäjää ilmoitti lokakuussa 2014. Vaikka määrä on edelleen laajalti mainittu, kun Soundcloud on mainittu tiedotusvälineissä, totuus sen käyttäjäkunta on nyt paljon pienempi. Spotify, joka nyt on noin 150 miljoonaa MAUs on Viikoittain Aktiivinen Käyttäjä levinneisyysaste 16%, kun Soundcloud on WAU osuus on vain 6%. Kanssa varoitus, että useita muita muuttujia vaikutus WAU vs MAU hinnat, tämä merkitsisi sitä, että Soundcloud on MAU määrä on nyt lähempänä 70 miljoonaa euroa. Vaikka tämä muutos julkisen kerronnan, Soundcloud edelleen ainutlaatuisen arvokas voimavara streaming maisema, joka antaisi toisen streaming-palvelu selvä kilpailuetu. Tässä on miksi.

Streaming Palvelua, Toisin Kuin Kaikki Muut (Paitsi YouTube)

Soundcloud ensin nousi etualalle alustana taiteilijoiden, ennen kuin se nousi stratosfääriin kuluttajana määränpäähän sen uusi VC-powered mission statement ’olla YouTube audio’. Perintö sen ainutlaatuinen lähtökohta on, että Soundcloud:

On luettelo toisin kuin mikään muu streaming palvelua, paitsi YouTube (ja vähemmässä määrin, Mixcloud)
Antaa taiteilijoille suora yhteys faneille, toisin kuin standardi streaming palvelut
Antaa ja tulevina taiteilijoita maailmanlaajuinen foorumi tavoittaa faneja ei välittäjä
Sen ainutlaatuinen yhdistelmä varat tekee Soundcloud erittäin arvokas hyödyke huolimatta vähentynyt käyttäjäkunta ja vastaavasti vähentää arvostus (nyt sanotaan olevan noin 250 miljoonaa dollaria korkea $1 miljardia euroa). Soundcloud on kaksi tärkeää ominaisuuksia, jotka rikastuttaa tahansa streaming-palvelu:

  • Palvelu on räätälöity Gen Z (eli ne kuluttajat, tällä hetkellä 19-vuotiaista tai alle)
  • Väkijoukon peräisin alustan taiteilija löytö
  • Soundcloud On Rakennettu Aikakauden Massa Räätälöinnin de mini créditos

DJ Spooky laittaa se:

”Taiteilijoiden ei enää toimi kupla äänitysstudio. Studio on the network.” … ”20. vuosisadan oli aikakausi massatuotanto. 21. vuosisadan on aikakauden massaräätälöinti…”

Taiteilijan luovuus ei ole enää luova piste, olemme nyt vaiheessa Ketterä Musiikkia. Vaikka määrä ihmisiä, jotka ladata musiikkia on pieni (7% kuluttajista ladata musiikkia Soundcloud tai YouTube, joista puolet ladata omaa musiikkia) niiden vaikutus laajemmilla markkinoilla on kerrottu monta kertaa, koska ne tarjoavat musiikkia muut kuuntelevat. Mutta mikä vielä tärkeämpää, hämärtää linjan välillä yleisö ja luoja on polttoaineen moottori Gen Z kokemuksia, kuten Snapchat ja Instagram. Muut kuin huuli synkronointi apps kuten Musikaali.ly ja Dubsmash, Soundcloud ja YouTube ovat melko paljon kaikki musiikki liiketoiminta on tässä tilassa. Se, yhdistettynä erittäin jaettavissa, erittäin sosiaalinen UI tekee Soundcloud räätälöity Gen Z. tärkeä segmentti on selkeä: niistä 16-19-vuotiaista, Soundcloud levinneisyys on suurempi kuin Apple Music, Amazon Prime Musiikki, Tidal ja Deezer, vain Spotify tarjoaa korkeampi tunkeutuminen äänen palveluja.

Crowd Peräisin Löytö

Toinen keskeinen voimavara Soundcloud tuo on silta, se tarjoaa välillä fanit ja taiteilijoita. Monia erilaisia palveluja, kuten Tunecore, BandLab, Bandcamp ja Reverb Nation tarjoaa ennennäkemättömän valikoiman työkaluja ylös-ja-artisteja. Mutta Soundcloud (yhdessä YouTube) on edelleen ainoa paikka, jossa taiteilijat voivat saavuttaa niin suuren yleisön suoraan, ilman välittäjää. Kerros sen massiivisesti sosiaalinen toimivuus ja löytö algoritmeja ja sinulla on vertaansa vailla audio-alustan uusi artisti löytö.

Soundcloud Tarvitsee Ekosysteemi

Valitettavasti Soundcloud, se on mahdotonta tehokkaasti kaupallistaa nämä varat (ja aping Spotifyn freemium-malli on tehty vähän liikkua dial). Mitä Soundcloud tarpeet on ekosysteemi, johon se voi korttipaikka, jolloin kaikki suuri toiminnallisuus, mutta luottaen toinen osa ekosysteemiä tehdä ansioita. Pistoon Soundcloud osaksi Deezer, Spotify tai jopa Apple Music olisi luoda kokonaan uusi kerros kussakin noista propositions ja olisi massiivisesti parantaa markkina-asemaan.

Se mahdollistaisi myös sen, että palvelu alkaa käyttäytyä enemmän kuin etiketti, tunnistaminen ja testaus taiteilijat ennen siirtämällä niitä ylös tärkein palvelu. Jos tehdään Spotify tai Apple Musiikkia, tämä sopisi erittäin häiritsevä tarrat, koska se olisi todella esiaste tulossa next-gen etiketti. Mutta Deezer, tarina on hieman erilainen. Osana Käyttää Teollisuuden potfolio, Deezer istuu rinnalla talent management agency Ensimmäinen Yhteys, Viihde, live löytö alustan Songkick ja, viimeisenä mutta ehdottomasti ei vähäisimpänä, Warner Music. Hankkimalla Soundcloud, Access Industries olisi täydentämällä täydellisin Koko Pino Musiikki Yrityksen liiketoimintaa.

YouTube Ei Ole Myytävänä, Mutta Soundcloud On

YouTube voi tehdä useimmat mitä Soundcloud ei, ja paljon suuremmassa mittakaavassa, mutta Soundcloud on myytävänä ja YouTube ei ole. Juuri nyt, Soundcloud on paras mahdollisuus markkinapaikka audio streaming-palvelu, muodostavat maahan käyttökokemusta innovaatio, että streaming-markkinoilla menetti muutaman viime vuoden aikana verrattuna Gen Z sovellukset. Ja Deezer edessä jono, ranskan streaming palvelu voisi olla noin muuttaa sen markkina-kerronnan hetkessä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *